Jak důležitý je jídelníček?

               Jídelníček může být pro někoho trn v patě, pro někoho je to alfa omega. Samotná strava tvoří 75% toho, jak vypadáme a náš jídelní plán a dodržování správného jídelního plánu posune cvičence o velký kus dopředu. Pokud cvičíte na 110% a nedodržujete správný jídelníček s rozvržením makroživin, těžko můžete čekat posun u vaší postavy. Ať už je vaším cílem hubnout do plavek po vašem novoročním předsevzetí nebo chcete přibrat kvalitní svalovou hmotu bez zbytečného nabíraní tuku či vody. Ano, můžete nechat v posilovně duši, ale jednoduše bez jídelníčku pod palcem to prostě nepůjde.

Takže jak důležitý je jídelníček a váš jídelní plán? Z předchozích vět jste mohli vydedukovat, že je zcela zásadní. Nejdůležitějším poznatkem by mělo být, že hlídaný počet přijatých kalorií vás může naprosto změnit. Jestliže jste si vytyčili nějaký cíl – zhubnout tuk nebo nabrat svalovou hmotu, tak tu pro vás má GymTime několik tipů, jak se posunout kupředu.

Chci hubnout tuk:

  1. Váš jídelní plán by měl být nastaven tak, abyste byli v kalorickém deficitu s bazálním metabolismem (BMR) o 10-20%. Pro vysbětlení – bazální metabolismus je vydané množství energie v klidovém stavu během celého dne.
  2. Pokud máte sestavený jídelní plán, musíte si měřit váš příjem kalorií.
  3. Cvičit 3x-4x týdně silového tréninku
  4. Dělat kardio a zase kardio

 

Chci nabrat svalovou hmotu:

  1. Váš příjem kalorií v rámci jednoho dne by měl být v kalorickém plusu s bazálním metabolismem o 10-15%
  2. Přijímat kvalitní bílkoviny – 1,66g na kilo tělesné váhy
  3. Cvičit 3-4x týdně silového tréninku
  4. Dbejte na regeneraci! Tělo roste nejvíce, když odpočívá

 

Pokud jste začátečník nebo již nějakou dobu cvičíte a chtěli byste nasměrovat k vaší vysněné postavě, určitě zvažte možnost sestavení jídelního a tréninkového plánu, který bude sestaven na míru podle vašich potřeb a preferencí. Zásadní výhoda trenérství je taková, že trenér vidí veškeré vaše posuny ze svého pohledu. Takže pokud si budete myslet, že se vaše postava nikam neposouvá, trenér to může vidět naprosto jinak.

V týmu GymTime máme zkušené trenéry, kteří již mají spoustu zkušeností, jak s váhovým tréninkem, tak i s pekelnými dietami. Veškéré informace o trenérství GymTime na míru můžete nalézt zde: https://www.gymtime.cz/trenerstvi/

jídlo + trénink